Hidup, Amal & Akhir HayatKu Untuk ALLAH s.w.t.

RENUNGILAH... HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DISEBALIKNYA TERSIMPUL SEGALA-GALANYA… Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)

Sunday, August 13, 2006

..:: Khasiat Asma-Ulhusna ::..

ASSALAMU'ALAIKUM WBT
Bismillaahir rahmaanir rahiim
Alhamdulillahi rabbil aalamiin. Wash sholatu wassalaamu alaa syyidina muhammadin wa alaa alihii aj ma iin.
Ammaa ba'du.
Nabi Muhammad s.a.wtelah bersabda: Siapa yang menghafal asmaul-husna, orang itu akan masuk syurga... syurga dunia dan akhirat... maksudnya barang siapa yang betul-betul suka menyakinkan dan mengamalkan orang itu akan selamat dunia dan akhirat.
Berikut adalah diantara nama-nama Allah dari 99 namaNya.
ALLAH - Nama zat pencipta langit dan bumi
Cuba ucapkan Yaa Allah 5000x tiap malam, selama sebulan dengan hati yang khusyu dan merendah diri kepada Allah s.w.t insyallah apa yang anda inginkan akan berhasil.
ARRAHMAAN - Yang maha pengasih
Setiap selesai sholat 5 waktu cuba ucapkan Yaa Rahmaan 500x insyallah anda menjadi terang hati dan hilang sifat pelupa anda, gugup dan sebagainya dgn izin Allah.
ARRAHIIM - Yang maha penyayang
Tiap hari 100x insyallah siapa yang melihat anda, timbul rasa kasihan dengan izin Allah
ALMALIK - Raja
Yaa Malik 121x tiap pagi dan sudah gelincir matahari, insyallah pada satu masa anda akan jadi kaya dengan izin Allah.
AL QUDDUUS - Maha suciTiap hari 100x Yaa Qudduus..sudah gelincir matahari insyallah anda bersih dan suci dari rasa sombong, serakah, irihati, dengki dan lain-lain.
ASSALAAM - SejahteraCuba ucapkan Yaa Salaam 136x tiap hari insyallah anda akan sembuhdari penyakit yg anda derita dalam tubuh anda dgn izin Allah.
ALMU'MIN - Yang mengamankanTiap hari Yaa Mu'min136x insyallahdiri anda, keluarga anda dan harta anda aman dari gangguan dan sebagainya.
AL AZIIZ - Yang dapat mengalahkanUcapkan Yaa Aziiz 40x selama 40 hari selesai sembahyang subuh, insyallah anda akan menjadi mulia dan kaya dgn izin Allah.
AL JABBAAR - Gagah Cuba ucapkan 226x pagi dan petang tiap hari insyallah musuh anda tidak akan berdaya terhadap anda dengan pertolongan Allah.
AL MUTAKABBIR-Yang mempunyai kebesaran Faedahnya amat besar dan amat banyak jika anda yakin. 662x tiap hari nescaya tunduk musuh-musuh anda dan orang yang anipati pada anda
AL BAARI -Yang melepaskan Yaa Baari 100x dalam tujuh hari berturut-turut, jika anda didalamkesukaran, insyallah anda terlepas darinya dan jika andadalam sakitakan lekas sembuh dengan izin Allah.
AL QOFFAAR - Pengampun Yaa Ghoffar 100x ketika menunggu datangnya solat juma'at waktu anda duduk dalam masjid, insyallah Tuhan hapuskan segala macamdosa anda yang dulu-dulu.
AL QOHHAAR - Gagah
Jika anda suka mengucapkan Yaa Qohhaar tiap hari 306x nescaya hati anda terlepas dari perasaan bimbang dan kesibukan dalam urusandunia dan mendapat kemenangan dari orang-orang yang memusuhi anda.
AL WAHHAAB - Maha memberi
Jika anda dalam kesulitan, tidak usah gusar, cuba anda ucapkan Yaa Wahhaab 300x tiap selepas solat 5 waktu insyallah anda akan melihat hasilnya dan jangan berhenti sebelum terbukti.
AL FATAAH - Yang memberi kemenangan/pembukaan
Yaa Fataah 71x setiap selesai solat subuh, serta anda letakkan dua tapak tangan diatas dada anda, maka insyallah hati anda bersih/suci serta terang dan dimudahkan segala urusan anda
AL ALIIMU - Yang maha mengetahui
Yaa Aliimu atau Yaa Aliimul Ghoibiwasy-syahaadah tiap habis solat 5 waktu 100x insyallah hati anda Allah berikan ilmu ma'rifat dengan sempurna.
AR ROOFI'U - Yang mengangkat derajat (hambanya)
Jika anda ingin rumah anda tidak dimasuki pencuri, cubalah ucapkan Yaa Roofi'u tiap hari siang/malam 70x. Tuhan mempunyai tentera dilangit dan di bumi yg terdiri dari mahluk halus iaitu malaikat-malaikat yang siap menerima perintahNya.
AL ADLU - Yang sangat adil
Yaa Adlu 104x tiap hari selepas solat 5 waktu insyallah anda mempunyaiperibadi yang adil, tidak berat sebelah dan tidak suka berlaku curang.
AL LATIIFU - Halus/Bijaksana
Yaa Lathifu 129x tiap hari malam atau siang insyallah anda akan mendapat taufiq dan hidayah Allah serta disampaikan hajat anda dan mendapat rezeki yang baik dan bagus kurniaan Allah Ta'ala.
AL 'AFU - Yang suka memaafkan
Sesiapa yang suka mengucapkan Yaa Afuu tiap hari siang atau malam, Allah maafkan kesalahannya dan sebagai imbalan Allah kurniakan dia mempunyai akhlak atau budi pekerti yang luhur dan terpuji dan insyallah anda banyak disukai orang dan terhindar dari permusuhan.
ANNUURU - Yang menjadikan cahaya
Cuba ucapkan Yaa Nuuru 256x insyallah anda dikurniakan cahaya tauhid dan keimanan dengan itu yakin dan rajinlah mengamalkannya.
ARROSYIIDU - Yang maha pandai
Jika anda ingin menjadi cerdik pandai disamping anda menuntut ilmu pengetahuan cuba amalkan Yaa Rosyiidu seberapa banyak yang mungkin.

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home


Tips, educate child, teenagers, adults in daily lifestyles.



My blog is worth $0.00.
How much is your blog worth?


HACKER SAFE certified sites prevent over 99.9% of hacker crime.
 
..:: LARANGAN BERSEMBAHYANG DALAM KEADAAN MABUK DAN JUNUB ::..
"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu hampiri sembahyang (mengerjakannya) sedang kamu dalam keadaan mabuk, hingga kamu sedar dan mengetahui akan apa yang kamu katakan dan janganlah pula (hampiri masjid) sedang kamu dalam keadaan Junub (berhadas besar) kecuali kamu hendak melintas sahaja hingga kamu mandi bersuci dan jika kamu sakit atau sedang dalam musafir atau salah seorang di antara kamu datang dari tempat buang air atau kamu bersentuh dengan perempuan, kemudian kamu tidak mendapat air (untuk mandi atau berwuduk), maka hendaklah kamu bertayamum dengan tanah (debu) yang suci, iaitu sapukanlah ke muka kamu dan kedua tangan kamu. Sesungguhnya Allah Maha Pemaaf, lagi Maha Pengampun."[Maksud Firman Allah Taala Surah An-Nisa' :43]