Hidup, Amal & Akhir HayatKu Untuk ALLAH s.w.t.

RENUNGILAH... HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DISEBALIKNYA TERSIMPUL SEGALA-GALANYA… Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)

Tuesday, October 10, 2006

..:: Khasiat Asmaul Husna ::..

Sesungguhnya amat besar ganjarannya bagi orang yang bibirnya sentiasa basah dalam menyebut kalimah-kalimah Allah. Setiap satu nama Allah mempunyai maksud tertentu yang mempunyai pengertian yang amat besar. Berikut diterangkan antara khasiat-khasiat yang boleh diperolehi dengan menyebut nama-namaNya:
Apabila dibaca kalimah diatas sebanyak 33x setiap kali selesai solat fardhu, Allah SWT akan menjadikan pembacanya sebagai ahli Asror (mempunyai keistimewaan yang khusus).
Sekiranya ingin mendapatkan cahaya keimanan, maka bacalah kalimah di atas sebanyak 100x setelah selesai mandi jumaat (1x dalam seminggu)
Bagi sesiapa yang membaca kalimah diatas sebanyak 116x setiap hari, insya Allah akan memperolehi kekuatan yang khusus baginya.
Sekiranya dibaca sebanyak 130x dalam sehari, maka dengan izin Allah segala kelemahan jasadnya akan hilang.
Sekiranya dibaca sebanyak 130x dalam sehari, maka dengan izin Allah segala kelemahan jasadnya akan hilang.
Sekiranya dibaca sebanyak 7x setiap hari atau selepas solat fardhu, maka Allah SWT akan memberikan ilmu
Wahbi.
Bagi memperolehi kasih sayang, hendaklah dibaca 7x selepas setiap kali mengerjakan solat atau setiap hari.
Untuk memperolehi kemurahan rezeki, dianjurkan supaya berpuasa selama 3 hari berturut-turut (hari rabu, khamis dan jumaat) sambil membaca pada siang dan malam harinya tanpa had tertentu.
Barang siapa mempunyak hajat/keinginan terutama berkenaan dengan rezeki, hendaklah dia membaca doa ini selepas solat jumaat sebanyak 70x dengan catatan masih dalam sikap tasayahhud akhir dan belum berkata-kata. Insya allah tidak datang kepadanya jumaat yang kedua kecuali Allah SWt telah mengabulkan permintaannya.

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home


Tips, educate child, teenagers, adults in daily lifestyles.



My blog is worth $0.00.
How much is your blog worth?


HACKER SAFE certified sites prevent over 99.9% of hacker crime.
 
..:: LARANGAN BERSEMBAHYANG DALAM KEADAAN MABUK DAN JUNUB ::..
"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu hampiri sembahyang (mengerjakannya) sedang kamu dalam keadaan mabuk, hingga kamu sedar dan mengetahui akan apa yang kamu katakan dan janganlah pula (hampiri masjid) sedang kamu dalam keadaan Junub (berhadas besar) kecuali kamu hendak melintas sahaja hingga kamu mandi bersuci dan jika kamu sakit atau sedang dalam musafir atau salah seorang di antara kamu datang dari tempat buang air atau kamu bersentuh dengan perempuan, kemudian kamu tidak mendapat air (untuk mandi atau berwuduk), maka hendaklah kamu bertayamum dengan tanah (debu) yang suci, iaitu sapukanlah ke muka kamu dan kedua tangan kamu. Sesungguhnya Allah Maha Pemaaf, lagi Maha Pengampun."[Maksud Firman Allah Taala Surah An-Nisa' :43]