Hidup, Amal & Akhir HayatKu Untuk ALLAH s.w.t.

RENUNGILAH... HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DISEBALIKNYA TERSIMPUL SEGALA-GALANYA… Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)

Tuesday, February 21, 2006

..:: Pesanan Rasulullah S.A.W ::..

Rasulullah S.A.W. Bersabda, “Seorang wanita yang membuka auratnya atau bahkan mengenakan pakaian yang ketat, tidak akan mencium wanginya surga selama lebih dari 500 tahun."

Rasulullah S.A.W. Bersabda, “Debu yang melekat pada diri seorang pria ketika keluar di jalan Allah, tidak hanya api, tapi asap neraka diharamkan untuk seluruh bahagian tubuhnya.”
Rasulullah S.A.W. Bersabda, “Aku hanya mengutuk 3 jenis manusia”
  1. Orang yang tidak menjaga orang tua mereka ketika tua.
  2. Orang yang tidak mengambil hikmah dari bulan ramadhan yang diberkati.
  3. Orang yang tidak mengucapkan, 'Salallahu-Alayhay-Wa-Aalahay Wasallam' ketika namaku disebutkan.“

Rasulullah S.A.W Bersabda, “Orang yang cerdas adalah orang yang selalu memikirkan dan mempersiapkan kematian."
“Lucu nya.. Betapa mudahnya orang mengabaikan Allah... Dan mereka kehairanan mengapa dunia menjadi hancur."
“Lucu nya.. Kita percaya apa yang tertulis di akhbar.. tapi mempertanyakan yang tertulis di dalam alqur’an”
“Lucu nya... bagaimana setiap orang ingin masuk syurga yang disediakan, mereka tidak mempercayai, berfikir, berkata, atau melakukan apapun yang tercantum di qur’an”
“Lucu nya bagaimana orang boleh berkata ‘Aku percaya Kepada Allah’..tapi masih mengikuti syaitan (Siapa, yang juga ‘mempercayai’ Allah)
“Lucu nya.. Kita boleh mengirim ribuan ‘gurauan’ melalui e-mail dan mereka menyebar seperti api.. Tapi ketika kamu mulai mengirim pesanan tentang Allah, orang – orang berfikir 2 kali untuk menghantarnya.
“Lucu nya, bagaimana orang begitu berbondong – bondong setiap hari jum’at mengingati Allah...tapi menjadi muslim yang tak terlihat di hari minggunya”
“Lucu nya..bagaimana ketika anda meneruskan pesanan ini, anda tidak akan mengirim kepada beberapa orang yang ada di dalam daftar alamatmu karena kau tidak begitu yakin apa agama mereka, atau apa yang mereka akan fikirkan tentang anda atas kiriman kamu kepada mereka"
“Lucu nya bagaimana kita lebih khuatir apa yang orang fikirkan tentang kita...daripada apa yang Allah fikirkan tentang kita”
“Anda akan memberi pesanan ini dengan orang yang anda sayangi atau tidak ?
Dengan Menyebut Nama Allah yang Maha Pemurah, yang Maha Pengasih dan Maha Pengampun.

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home


Tips, educate child, teenagers, adults in daily lifestyles.



My blog is worth $0.00.
How much is your blog worth?


HACKER SAFE certified sites prevent over 99.9% of hacker crime.
 
..:: LARANGAN BERSEMBAHYANG DALAM KEADAAN MABUK DAN JUNUB ::..
"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu hampiri sembahyang (mengerjakannya) sedang kamu dalam keadaan mabuk, hingga kamu sedar dan mengetahui akan apa yang kamu katakan dan janganlah pula (hampiri masjid) sedang kamu dalam keadaan Junub (berhadas besar) kecuali kamu hendak melintas sahaja hingga kamu mandi bersuci dan jika kamu sakit atau sedang dalam musafir atau salah seorang di antara kamu datang dari tempat buang air atau kamu bersentuh dengan perempuan, kemudian kamu tidak mendapat air (untuk mandi atau berwuduk), maka hendaklah kamu bertayamum dengan tanah (debu) yang suci, iaitu sapukanlah ke muka kamu dan kedua tangan kamu. Sesungguhnya Allah Maha Pemaaf, lagi Maha Pengampun."[Maksud Firman Allah Taala Surah An-Nisa' :43]